Skąd wiadomo, co myślą Polacy? O sondażach krytycznie i praktycznie.


Każdy z nas codziennie styka się z badaniami sondażowymi, choć czasami nawet sobie tego nie uświadamia : w prasie, telewizji, Internecie, na spotkaniach polityków, przedsiębiorców i urzędników – mówi się o tym, co Polacy myślą: czego pragną, a czego się obawiają, na kogo zagłosują w wyborach, czy popierają reformę edukacji, jakiej pensji sobie życzą i gdzie pojadą na wakacje.

Jak odnaleźć się w tym chaosie informacyjnym?     

Badania sondażowe to najpowszechniej stosowana na rynku metoda badań społecznych: przedsiębiorstwa, administracja organizacje pozarządowe i inne podmioty, chcąc zebrać wiedzę od klientów lub kontrahentów – przygotowują ankiety. Często niestety pełne błędów i niedociągnięć.

Jak oddzielić wartościowe informacje od błędnych, fałszywych, od manipulacji?

Skontaktuj się z nami, żeby umówić warsztaty

W trakcie warsztatów przybliżymy tajniki badań sondażowych.

Porozmawiamy o tym po co, przez kogo i jak realizowane są badania opinii publicznej.

Wyjaśnimy na czym polegają takie badania.

Pokażemy jak rozpoznać rzetelnie przeprowadzone badanie.

Wspólnie przygotujemy i zrealizujemy badanie sondażowe na interesujący uczniów temat!

Dzięki warsztatom uczeń zdobędzie umiejętności:

  • zaprojektowania prostego kwestionariusza ankiety,
  • poszukiwania wiarygodnych źródeł danych sondażowych,
  • współpracy w zespole.

Miejsce warsztatów – sala lekcyjna Szkoły lub sala ćwiczeniowa Instytutu Socjologii UO, ul. Katowicka 89.

Czas trwania – 90 minut.

 

Kontakt w sprawie warsztatów: 77 452 74 80, e-mail: socjologia@uni.opole.pl

Zapotrzebowanie na warsztaty o sondażach

8 + 4 =